Complaints

 


The Company is committed to providing a high-quality service to all our customers in an efficient and effective way. In the event that you have any complaint or concern about our service, please inform us by following the instructions below:

  1. Complete a "Complaint Form" that is available at all the Company’s branches or by filling out the form electronically by clicking here.

  2. Send the "Complaint Form" to the "Complaints Officer" at Company’s by fax to 17786189 or email to: customercomplaint@bahraincredit.com.bh or through the Company’s electronic channels.

  3. The “Complaints Officer” will send you an acknowledgment of receipt within 5 working days.

  4. Depending on the required investigation, the “Complaints Officer” will send you an official response within 4 weeks.

  5. If you are not satisfied with the response, then you may need to inform the “Complaints Officer” who will escalate the matter to the Head of the Business unit at Company’s for final review and response.

  6. Should the response not meet your expectation; you may escalate the matter to the Consumer Protection Unit at the Central Bank of Bahrain.


تلتزم تسهيلات البحرين بتقديم مستوى عال من الخدمة لجميع عملائنا بطريقة فعالة وودية، كما يهمنا التعرف على يقلقكم فيما يخص جودة الخدمات المقدمة وذلك باتباع الاجراءات التالية:

  1. تعبئة "استمارة الشكاوى" المتوفرة لدى جميع فروع الشركة أو عن طريق تعبئة الاستمارة الكترونياً بالضغط هنا.

  2. إرسال "استمارة الشكاوى" المذكورة إلى "مسؤول الشكاوى" في الشركة بالفاكس إلى رقم 17786189 أو بالبريد الإلكتروني إلى: customercomplaint@bahraincredit.com.bh، أو عن طريق القنوات الالكترونية للشركة.

  3. سوف يقوم "مسؤول الشكاوي" بإرسال إقرارا بالاستلام لكم في غضون 5 أيام عمل.

  4. اعتماداً على التحقيق المطلوب سوف يرسل "مسؤول الشكاوي" رداً رسمياُ على الشكوى في غضون مدة لا تتجاوز 4 أسابيع.

  5. وفي حالة عدم الرضا تجاه الرد المقدم سوف يكون لكم الخيار بإبلاغ "مسؤول الشكاوي" الذي سوف يحيل الموضوع إلى رئيس وحدة العمل في الشركة لإعادة النظر وتقديم الرد النهائي.

  6. وفي حالة عدم بالرضا تجاه الرد النهائي المقدم من رئيس وحدة العمل، يمكنكم رفع الموضوع إلى إدارة وحدة حماية العملاء في مصرف البحرين المركزي.